Elise och Ida - sso

Alla inlägg under juli 2014

Av starstablesverige - 30 juli 2014 19:41

Hej!


Idag i onsdagsuppdateringen så har Ferdinands och Eddies hästmarknad kommit till Jorviksstallets arena, eftersom jag bor i Jarlaheim så ställde jag Iceheart i stallet och sprang ner och kollade, här kommer bilder :-)


     

   

Denna var en favorit :-)

Av starstablesverige - 29 juli 2014 13:35

Hej!

Idag är det Idas starthäst Starflowers tur :-)




Starflower


Starflower var väldigt speciell när hon föddes, hon kom genast fram till sina ägare och började bekanta sig med dem.

Hon blev som sin pappa, hon måste ridas med lösa tyglar.

En dag så skulle hennes ägare flytta till Frankrike,

De sålde Starflower till en ridskola, där blev hon allt omöjligare eftersom ingen red henne med lösa tyglar.

En dag kom Ida Bunnyborn till ridskolan och hon fick rida Starflower, hon var den ända som förstod att Starflower behövde ridas med lösa tyglar.

 

Starflower bor numera hos Ida i Stallet Gyllenbladet.

 


Nästa häst blir ponnyn Angeldale :-)




// Ida, Elise och Starflower

Av starstablesverige - 27 juli 2014 17:29

Hej!

Idag är det dags för min ponny Iceheart att få ett inlägg :-D


Iceheart


Tidigt på en måndagmorgon så föddes ett litet ponnyföl,ett sto som nästan genast försökte ställa sig upp och lyckades till slut, ponnyn var brun med mörkbrun man och fick heta Iceheart.

Iceheart blev en sprallig häst, än idag är hon den spralligaste ponny man kan tänka sig!

Om man är på dåligt humör eller har tråkigt så ska man gå till Iceheart, och hon är snabb trots att hon är ponny. Hennes ben bara trummar på, hon är väldigt tävlings inriktad.

 


Och väldigt busig...

 

Men också den snällaste, gosigaste och finaste ponny man kan ha! <3

   





Nu har jag visat mina hästar, så fort jag och Ida kan så ska vi göra om hennes hästar :-)





 



//Elise Moondaugther, Silvershadow och


Iceheart!


Av starstablesverige - 26 juli 2014 13:28

Hej!

 

Jag har ny frisyr som ni kan se på bilderna där nere

Idag tänkte jag göra ett inllägg om min starthäst:



Silvershadow


Kön:Hingst 

Färg: Isabell

Ålder:5 år

Personligheter: Uthållig,skygg och snabb

Bakgrund: Silvershadow bodde i Jorviksstallet och blev riden av Barbara. Barbara är en duktig ryttare och hon visade sina hästar att hon var den som bestämde, men hon var fel ryttare för Silvershadow.

Han blev allt svårare att rida och till slut så sålde Barbara honom.

Han blev såld till en man som jobbade på Dark Core, ingen vet vad som hände under det året han hade Silvershadow.

Men sedan såldes han till en barnfamilj.

En dag så var Johanna ute och red, då såg hon Silvershadow galoppera runt i Gröndal.

Johanna fångade in honom och tog med honom till Jorviksstallet.

Hon efterlyste hans ägare och fick till slut svar, de sa:

- Ta honom vi vill inte ha honom.

Johanna berättade om det för Thomas och han sa att de hade en tjej som behövde en häst så Johanna skickade dit Silvershadow på direkten.

Tjejen var jag, jag förstod att Silvershadow måste haft det svårt så jag började försiktigt lära känna honom, sakta, fick han förtroende för mig.

Jag kunde efter ett tag ta långa ute ritter med honom, men ridhus tålde han inte.

Han älskade verkligen att bada!

 

Men tillslut vänjde jag honom vid ridhus och vi vann många tävlingar

    










//Elise Moondaughter

Av starstablesverige - 25 juli 2014 21:11

Hej!

Just nu har vi ju sommarlov därför blir det ju lite långt mellan inläggen ;c

Jag har vart och campat i vår husvagn i 2 v, Ida är på semester nu och kommer hem på fre.

Iallafall :)


Det ligger kärlek i luften hos min Starthäst Silvershadow och Idas Tinker Skyflower, här är deras dejt ;)


 

//Elise

Presentation


Elise Moondaugther och Ida Bunnyborn här!

Vi bloggar om uppdateringar, redigeringar, buggar och allt mellan himmel och jord på Jorvik.
Vi finns på server två och äger tillsammans klubben Frosty Donkeys

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur mycket gillar du sso på en skala från 1-10?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards